پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

مبارزه با مفاسد اقتصادی در ایران

    یهاشمی کاین جلوه بر محراب و منبر می کند/ چون به خلوت می رود خود کار دیگر می کندکی از تلاش های دولت احمدی نژاد مبارزه با مفاصد اقتصادی است. ایشان از زمان شروع ریاست جمهوریشان بر این قضیه در سخنرانی های مختلف تاکید کرده اند. به طور یقین بعد از انقلاب اسلامی برخی از مسئولین که از برکت این انقلاب به پست ها و مسئولیت های کلان اقتصادی و سیاسی نائل شده اند با استفاده از انواع و اقسام رانت ها ثروت های هنگفتی برای خود جمع آوری کرده اند. این آقایان آنقدر خورده اند که گردنشان بیش از اندازه کلفت شده و کم کم حرص قدرت طلبیشان در راستای رسیدن به آمال دنیایی خود به جای ثروت طلبیشان جایگزین شده است. چراکه از راه قدرت به ثروت دست پیدا می کنند.

      یکی از منابع ثروت ایران نفت است که متاسفانه این آقایان در این صنعت ریشه دوانده اند. بارها و بارها در رسانه ها و مجلس شورای اسلامی مبحث بازرسی از وزارت نفت مطرح شد که همه حاکی از عدم شفافیت مالی در وزارت نفت بود. یکی از تلاش های احمدی نژاد تعویض سیستم کهنه مدیریتی وزارت نفت بود که از زمان آقای هاشمی این سیستم جا خوش کرده بود. جالب توجه آنکه فرزندان یکی از مسئولین نظام که روزگاری مرد شماره دو نظام جمهوری اسلامی بود نیز با استفاده از نفوذ پدر و انواع رانت ها در این صنعت وارد شده و حلقه های بسته مدیریتی در این وزارت خانه تشکیل می دهد.
      لازم به ذکر است که در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی و حکومت اصلاحات در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی یک سری حرکت های نمادین اتفاق افتاد که یک شوک بزرگ به آرامش روانی مردم وارد کرد. و آن چیزی نبود جز دستگیری شهرام جزایری. عجیب آن بود که شهرام جزایری با استفاده از برقراری ارتباط با مسئولین و برخی آقازاده ها در عرض مدتی کوتاه به ثروت های نجومی دست یافته بود.
     متاسفانه یکی از ارکان مفاسد اقتصادی پسران هاشمی هستند که با استفاده از نفوذ پدر بارها و بارها از دام قانون فرار کرده اند. از گوشه و کنار زیاد شنیده ایم که هرگاه مبحث مبارزه با مفاسد اقتصادی و پسران هاشمی و دادگاه مطرح میشده تلفن های آقای هاشمی رفسنجانی همه چیز را بدون سر و صدا خاتمه می داده است.
       منظور این است که علف هرز را باید از ریشه خشکاند. تا وقتی که این خانواده بر مسند قدرت هستند اوضاع همین است. هیچ کس هم نخواهد توانست که جلوی مفاسد اقتصادی را بگیرد. و متاسفانه همانطور که گفتم پسران هاشمی فقط یکی از ارکان مفاسد اقتصادی هستند. برخی دیگر از مفاسد اقتصادی مربوط می شود که آقا زاده های برخی از مراجع عظام و برخی از روحانیون انقلابی. که برای انقلاب جان خودشان را در طبق اخلاص نهاده بودند. اینک فرزندانشان با سرعت هرچه تمامتر در حال جمع آوری غنایم انقلاب هستند. یکی از از این اشخاص آقای ناطق نوری است. که آنقدر پرونده شان سیاه است که حتی قادر به شکایت از احمدی نژاد نیستند.

پانوشت:
 ۱- همانطور که به خاطر دارید آقای احمدی نژاد در مناظره با آقای موسوی به پسران هاشمی و ناطق نوری به طور علنی اشاره کرد اما ما هیچ واکنشی از طرف این دو خانواده ندیدیم. الا اینکه با اسامی چپ و راست همگی در زیر یک پرچم جمع شدند. 

۲- لازم به ذکر است شهرام جزایری به کروبی و خاتمی که رئیس مجلس و رئیس جمهور وقت دولت اصلاحات بودند مبالغ هنگفتی کمک های مالی بلا عوض داده بود که شخصی مثل آقای کروبی آنها را صرف امور شخصی خودش کرده بود. جزایری با فرزندان هاشمی ارتباط برقرار کرده بود و آنقدر این رابطه ها نزدیک و دوستانه بود که توانست با کمک یکی از پسران هاشمی از زندان فرار کند و مدتی متواری باشد. 

۳- در مورد حلقه های بسته مدیریتی در وازرت نفت یکی از گله های دکتر احمدی نژاد این بود که ما به هرکجای وزارت نفت دست می زنیم و هر مدیری را جا به جا می کنیم صدای همه با هم درمیاد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد