پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

داعش، اشتباه آمریکا در عراق و سوریه

مقدمه:

هدف آمریکا از جنگ های داخلی در کشورهای اسلامی در ابتدا تضعیف و تجزیه این کشورها و در گام بعد حفظ موجودیت اسرائیل است.
از طرفی دیگر آمریکا قصد داشت تا با تغییر حکومت های این دو کشور دست ایران را از حمایت های فلسطین و لبنان کوتاه کند. چالش هسته ای ایران با غرب هم تقریبا در همین راستا است. چراکه یک ایران قدرتمند خواب خوش غرب و آمریکا را بر هم می زند. به همین خاطر ایران نباید در موضوع هسته ای توانمند و مستقل باشد.

عراق سوریه ایران بیت المقدساما برای آمریکا غیر قابل تصور بود که ایران در حمایت از سوریه در جنگ به اصطلاح داخلی تاکتیک هایی را به بشار اسد بیاموزد که نهایتا منجر به تقویت حکومت داخلی بشار اسد شود و در جنگ نیابتی هم پیروز میدان باشد. تشکیل بسیج مردمی و نیروهای داوطلب همان تجربه بی بدیل ایران در زمان جنگ بود. بدون شک بدون حمایت مردم هم ایران و هم سوریه در این جنگ ها شکست می خوردند.

اما عجیب بود که غربی ها از اوضاع سوریه درس عبرت نگرفتند گویی که  

 مشروبات الکلی در ذهن انها تاثیرات بلند مدت دارد. شکست غرب و آمریکا در سوریه و نگرانی از برگشتن نیروهای تکفیری داعش به کشورهای غربی و تلفات سنگین احتمالی و همچنین نیاز به تضعیف حکومت - تقریبا شیعی - عراق غرب را برآن داشت تا داعش را به سمت عراق هدایت کنند.

چراکه ایران در عراق نفوذ خوبی دارد. مردم عراق نسبت به ایرانیان دیدگاه خوب و نزدیکی دارند. بسیاری از مردم عراق برای زیارت و تفریح به مرقد مطهر امام هشتم و شهرهای شمالی ایران می آیند. مسافرت های دوجانبه فقط مربوط به زیارت و تفریح نیست بلکه مسئولین عراقی در شهرهای مختلف ایران خانواده، ویلا و مسکن دارند. کافی است به بیمارستان های خوزستان و مخصوصا اهواز سری بزنید تا عراقی های زیادی را ببینید که برای درمان به این استان سفر کرده اند. بیمارهایی که در بیمارستان های اهواز که از نظر ما ایرانیان سطح کیفیت پایینی را دارند، به راحتی درمان می شوند و بیمارستان های مشابه در کشور عراق در شهرهایی مثل بغداد یا بصره فاقد چنین کیفیتی درمانی می باشند. از طرفی نزدیکی بسیار زیاد مذهبی -تشیع- پیوند ناگسستنی ای بین ملت این دو کشور بر قرار کرده است نمونه بارز این سفرهای کثیر ایرانیان به شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین است.

میزان مبادلات تجاری و فرا بانکی این دو کشور به حدی است که باور و قبول آن برای غربی ها مشکل است. در استان خوزستان عراقی های زیادی برای خرید محصولات غذایی سفر می کنند و شنیده ها حاکی است که بسیاری از این تجار پول را به صورت نقد با خود می آورند و هیچ نیازی به سیستم بانکی ندارند. اگر علاقه زیادی دارید تا نمونه این مبادلات را مشاهده کنید کافی است سری به گمرکات ایران در مرز عراق بزنید، تا صف های طولانی صادرات انواع و اقسام محصولات تجاری از ایران به عراق شما را شگفت زده کند.

این موارد همان چیزی است که غرب را به شدت عصبانی می کند. این پیوندهای تجاری، مذهبی و سیاسی غرب را ناگزیر از تغییر حکومت عراق می کند. اما غربی ها برای پاره کردن این پیوندهای عمیق به اشتباه رو به گزینه های نظامی آورده اند. آنها نمی دانند که ایرانی ها باهوشتر از آنی هستند که غرب فکرش را بکند.

سیاست تشکیل بسیج مردمی در عراق که از ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) بود نه تنها گروه های سیاسی عراق را با هم متحد کرد بلکه با مدیریت استراتژیک ایرانی ها عراق را در آینده ای نه چندان دور از چنگال تروریست ها خارج خواهد کرد و حکومت داخلی عراق را تقویت و تثبیت می کند. همچنین ماهیت ساختاری این نیروهای مردمی به لحاظ تشکیلات به دلیل فرمول ایرانی آن سبب اتحاد و تعمیق بیشتر مشترکات فرهنگی ایران و عراق خواهد شد به شرط آنکه مسئولین سپاه و حوزه قم و نجف از این فرصت غفلت نکنند.

باید منتظر آن باشیم که عراق به زودی به آمریکایی ها اعلام کند که نیروهای نظامی شان را از عراق به طور کلی خارج کنند چراکه عراقی ها به وسیله نیروهای مردمی خودشان به خوبی از پس تهدیدات احتمالی برخواهند آمد. حمایت ایران از سوریه و عراق و تثبیت این دو حکومت به زودی راه قدس را برای ایران باز می کند.

دوستانی که تحت تاثیر تبلیغات دروغین رسانه ها در خصوص مباحث و اتفاقات آخر الزمان قرار می گیرند بدانند "داعش" سفیانی نیست. و بعید می رسد که درگیری های شامات همان اخباری باشد که در روایات امده است. بلکه باید منتظر یک اتفاق ناگوارتر بود.


پانوشت:

  1. منبع: خورشید عالم تاب.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد