پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

دانشگاه آزاد یا برگ چغندر

کیفیت علمی: وقتی دانشجوی دانشگاه آزاد واحد رودهن بودم. در چارت درسی ما درس تنظیم خانواده یک واحد بود. اما وقتی در همان سال انتقالی گرفتم و رفتم دانشگاه آزاد واحد زنجان درس تنظیم خانواده ۲ واحد بود. این بی نظمی ها در دانشگاه آزاد بی داد می کند. و اما کیفیت درس. اساتید در دانشگاه رودهن در یک درس یک امتحان هماهنگ می گرفتند به این معنی که در یک درس اساتید مختلف بود اما در نهایت امتحان پایان ترم یک امتحان بود. ( ویژگی این کار این است که دانشجویان و اساتید قابل مقایسه هستند از لحاظ سطح علمی) اما در دانشگاه آزاد واحد زنجان هر استادی برای خودش هرجور دلش می خواست درس می داد و هرجور دلش می خواست نمره می داد. و اصلا در خصوص نحوه طراحی سوال ها با دیگر اساتید همراه و هماهنگ نبودند. این بدان معنی است که در دانشگاه آزاد هیچ قانون و قاعده ای برای تدریس وجود ندارد.

ما از لحاظ فرهنگی: اکثر مردم زنجان همه بر این باور بودند که از وقتی دانشگاه آزاد در زنجان تاسیس شده وضعیت فرهنگی شهر زنجان رو به آشفتگی و بی بند و باری نهاده. خانه های دانشجویی آزاد و بدون هیچ قید و بندی. چه بسیار خانه های دانشجویی که به دخترها اجاره داده می شود و .... اما بشنوید از دانشگاه رودهن: به کرات شنیده ایم که یکی از آزادترین دانشگاه های کشور (و به قول خودمان خراب ترین دانشگاه کشور ) دانشگاه رودهن است. در میان دانشجویان دانشگاه رودهن این صحبت دهن به دهن می چرخد که در زمان اصلاحات از دستشویی های خوابگاه ها جنین مرده پیدا کرده اند. و این درحالی است که پخش مواد توهم زا ( از نوع غیر انتخاباتی) و انواع مشروبات الکلی و مواد مخدر به صورت زیر زمینی بین دانشجویان یکی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است. به طوری که زمانی که تصدی خوابگاه پسران به دست دانشگاه بود و مسئول خوابگاه به طور مستقیم توسط دانشگاه مشخص می شد در اتاق ما که ۱۳ نفر هم اتاقی بودیم یک نفر معتاد داشتیم و به جز سه نفر بقیه سیگاری و قلیونی بودند. به طوری که وقتی محفل عشاق اهل دود برگزار می شد. ما به خاطر غلظت شدید دود در اتاق مجبور به ترک اتاق می شدیم. البته بعدا دانشگاه خوابگاه های پسران را تعطیل کرد تا پاسخگوی اینگونه مشکلات نباشد. این درحالی بود که رئیس وقت دانشگاه آزاد واحد رودهن آقای حسینی بود که شایع بود وی برادر خانم دکتر؟ جاسبی است. وی قریب به ۲۰ سال از سال تاسیس ۶۲ تا سالی که بنده در دانشگاه آزاد رودهن بودم ۸۲ ریاست دانشگاه را به عهده داشت. و هم اکنون نمی دانم چه کسی است.

از وضعیت حجاب در دانشگاه آزاد رودهن همین بس که به عکس فوق توجه کنید: در این خصوص حرف ها و خاطرات بسیاری دارم که اگر ممکن است به بیان انها بپردازم.

ریگی اعدام شد و ما خوشحال

خدا لعنت کند آنهایی رو که ریگی رو حمایت می کردند. و خدا بیشتر لعنت کند اونایی رو که ریگی از اون ها حمایت می کرد. بنده می خواهم به آقای موسوی اعلام کنم: وقتی شما با هوادارانت برای اغتشاش به خیابان ها آمدید ریگی از شما حمایت کرد. حالا شما نمی خواهید به خاطر اعدام وی برایش بیانیه صادر بنمایید؟ 

آقای موسوی شما با سکوت منافقانه خود در برابر برخی مسائل فقط خود را بدنام تر می کنید. هنوز راه برگشت باز است. نروید راهی را که بازگشت از آن غیر ممکن باشد.