پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

عاشورا و تاسوعا را تعطیل نکنید

نشسته بودیم دور هم و داشتیم ناهار می خوردیم(1). آقای علی الظاهر روشنفکری، از سکوت اطرافیان سوء استفاده کرده و خود را بر منبر وعظ و خطابه مشاهده کرده و رفته بود منبر. ناگهان متوجه شدم که این مباحثی که دارد مطرح می شود بوی مشکوک دارد. خوب به جملات دقت کردم متوجه شدم ایشان می گوید: چرا شیعه که این همه داعیه دار اسلام و تشیع هست اینقدر در جهل و گمراهی به سر می برد. مگر نه اینکه ما پیرو حضرت علی هستیم؟ مگر نه اینکه حضرت علی (ع) شبانه کیسه آرد بر دوش می کشید و بین فقرا تقسیم می کرد؟ پس چرا ما این کار را نمی کنیم؟ چرا دلمان به حال فقرا نمی سوزد؟

تا اینجایش همه مدام به علامت تایید سر تکان می دادند. حالا من سکوت کرده ام تا ببینم این همه مقدمه سازی برای کدام نتیجه است. ناگهان صغرا و کبراها تمام شد و ایشان فرمود:  

 خب وقتی در ایران روز تاسوعا و عاشورا همه دولت و بازار تعطیل می شود و مردم به عزاداری برای امام حسین می پردازند می دانید چقدر زیان مالی و اقتصادی متوجه ایرانیان می شود؟ ما چرا باید کسب و کار را تعطیل کنیم؟ آیا بهتر نیست در این دو روز کار کنیم و فقط پول این دو روز را صرف نیازمندان کنیم؟؟؟ آیا فکر می کنید امام حسین مخالف این موضوع هستند؟ آیا فکر نمی کنید که با این کار می توانیم رضایت امام حسین را بیشتر جلب کنیم؟؟؟

من قدری فکر کردم. از انجایی که می دانستم خط و ربط فکری ایشان ملی مذهبی است متوجه شدم که این سخنان حرف های خودش نیست بلکه از جایی دیگر به ایشان دیکته شده است. اینها مطالبی بود که در دوران اصلاحات از طرف افراطی ها در قالب دلسوزی برای شیعه و فقرا مطرح می شد.

اگرچه این مطالب ایشان بعدا منجر به نامه نگاری بنده با ایشان شد نامه ای که مقدمه قهر سیاسی بنده با ایشان شد. نامه ای که من به ایشان یادآور شدم که حیات سیاسی شیعه وابسته به حقیقت قیام امام حسین(ع) است. متاثر از قیام امام حسین (ع) انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی شکل گرفته است. و هشت سال دفاع مقدس به تاسی از قیام عاشورا بوده است بر این اساس مردم ظلم ستیز و بیدار ایران با آرمان های کربلا و شهادت حسینی به میدان جنگ رفته اند. و این آزادی و استقلالی که داریم متاثر از قیام کربلاست. مگر نه اینکه امام خمینی فرمود هرچه داریم از عاشورا داریم!

دقت کنید کشورهای عربستان و اردن و امارات و قطر و غیره و ذالک که وهابی و سنی های افراطی هستند هیچ گونه مقاومتی در مقابل کشورهای مستکبر غربی چه از لحاظ سیاسی و چه از لحاظ فرهنگی ندارند. اقتصادشان و امنیتشان کاملا وابسته به تصمیمات مستکبران است. حتی به هیچ وجه قادر به تصمیم گیری مستقلانه نیستند. در حال حاضر عربستان را نگاه کنید. الان که مذاکرات ژنو موضوع روز دنیاست، عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی دقیقا همسو با اسرائیل مخالف حل مسئله توافق با ایران هستند. این همسویی با اسرائیل نشان از عدم استقلال سیاسی آنهاست. این عدم استقلال ناشی از نداشتن فرهنگ عاشورایی است. فرهنگی که راس آن یک امام بیدار و آگاه است.

زنده نگه داشتن عاشورا یعنی زنده نگه داشتن امام حسین. یعنی زنده نگه داشتن فرهنگ اهل بیت. و دقیقا به همین خاطر است که برخی جریان های سیاسی داخلی ایران که اهداف دشمنان را دنبال می کنند، در یک سناریوی کاملا شیعه ستیز و غربی درصدد هستند تا این فرهنگ را از شیعه بگیرند. و دقیقا می دانند که چه باید بکنند. شبهات سیاسی در خصوص واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) و از طرفی تغییر ذائقه مردم در عزاداری ها که یکی از اشکال نرم و بسیار خطرناک(2) تهاجم فرهنگی است همه و همه در همین راستا است.


پانوشت:
1- این اتفاق در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی (دوران اصلاحات) در یک مهمانی زخ داد. زمانی که بیشترین تهاجمات فرهنگی و اعتقادی بر علیه شیعه شکل گرفته بود.
2- در خصوص تحریف ذائقه مردم در عزاداری و خطر بزرگی که شیعه را تهدید می کند مطلبی کوتاه نگاشته ام برای خواندن آن اینجا را کلیک کنید.
3- ما یقین داریم که فقط با فرهنگ عاشورا می توانیم کل دنیا را تسخیر کنیم. لذا با پوشیدن لباس مشکی و عزاداری در خیابان ها و مجالس عزاداری دقیقا حواسمان هست که داریم چکار می کنیم.
4- منبع: وبلاگ خورشید عالم تاب.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد