پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

داعش، اشتباه آمریکا در عراق و سوریه

مقدمه:

هدف آمریکا از جنگ های داخلی در کشورهای اسلامی در ابتدا تضعیف و تجزیه این کشورها و در گام بعد حفظ موجودیت اسرائیل است.
از طرفی دیگر آمریکا قصد داشت تا با تغییر حکومت های این دو کشور دست ایران را از حمایت های فلسطین و لبنان کوتاه کند. چالش هسته ای ایران با غرب هم تقریبا در همین راستا است. چراکه یک ایران قدرتمند خواب خوش غرب و آمریکا را بر هم می زند. به همین خاطر ایران نباید در موضوع هسته ای توانمند و مستقل باشد.

عراق سوریه ایران بیت المقدساما برای آمریکا غیر قابل تصور بود که ایران در حمایت از سوریه در جنگ به اصطلاح داخلی تاکتیک هایی را به بشار اسد بیاموزد که نهایتا منجر به تقویت حکومت داخلی بشار اسد شود و در جنگ نیابتی هم پیروز میدان باشد. تشکیل بسیج مردمی و نیروهای داوطلب همان تجربه بی بدیل ایران در زمان جنگ بود. بدون شک بدون حمایت مردم هم ایران و هم سوریه در این جنگ ها شکست می خوردند.

اما عجیب بود که غربی ها از اوضاع سوریه درس عبرت نگرفتند گویی که  

ادامه مطلب ...

جزیره کیش (اقتصاد آزاد یا بی بند و باری فرهنگی)

وضعیت فرهنگی کیشمتاسفانه از گوشه و کنار اخبار متعددی در مورد وضع حجاب یا جشن های آنچنانی در جزیره کیش به گوش می رسد. از خودم سوال می کنم آیا اقتصاد آزاد باید مساوی با فرهنگ بی دینی باشد؟

جدای از اینکه در ماهیت اقتصاد آزاد و مضرات آن سوالات فراوانی مطرح است، باید از خودمان بپرسیم کدام سیاست اسلامی در جزیره کیش اجازه داده است تا سرمایه دارها و ثروتمندان   ادامه مطلب ...