پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

پیام تبریک نوروزی اوباما

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در پیام نوروزی خود اظهار داشت که پیشنهاد دیپلماسی و مذاکره با ایران که سال پیش از جانب وی مطرح شد همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش بی بی سی وی خواستار تداوم مبادلات فرهنگی و آموزشی ایرانیان با سایر نقاط جهان شد.


تحلیل وبلاگ به نام آزادی:
     آقای اوباما در حالی به مردم ایران فرارسیدن نوروز رو تبریک میگه که آمریکا در سال 88 در انتخابات ریاست جمهوری ایران دخالت مستقیم کرد و با پشتیبانی رسانه ای و مالی از مخالفان ایران برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد. اوباما نمی داند که نمی تواند با این دوگانگی ها و تضادهای رفتاری سر مردم ایران را شیره بمالد. این برای ما جای بسی تعجب و شگفتی دارد که چرا آمریکا نمی خواهد از راه درست با ایران وارد معامله شود. چرا آمریکا نمی خواهد قبول کند که می تواند با معامله درست به سودهای هنگفت دست یابد؟ و ایران تنها کشوری نیست که مورد استعمارگری های آمریکا واقع شده. دیگر کشورهای آسیایی و آفریقایی نیز از گزند زورگویی های آمریکا در امان نیستند. اگر دولتمردان آمریکا کمی دور اندیش باشند خواهند فهمید که در دنیا مناسبات سیاسی در حال دگرگونی و تغییر است. آنها به زودی شاهد اتحاد تمام کشورهای جهان سوم بر علیه استکبار و ظلم خواهند بود.

تلاش شکست خوردگان در انتخابات ریاست جمهوری ایران برای تغییر قوان

علی اکبر هاشمی رفسنجانی      همانطور که در پست قبل عرض کردم مبارزه با مفاسد اقتصادی با وجود نفذ برخی دنیا طلبان در راس برخی وزارت خانه های حساس و اقتصادی و برخی نهادهای تصمیم ساز، به هیچ جایی نخواهد رسید و عملا ناکام و عقیم خواهد ماند. و متاسفانه این اقایان انقدر گردن کلفت شده اند که به خاطر منافع خودشان تلاش می کنند تا در سیستم های انتخابات دست ببرند و آن را به نفع خودشان دستکاری کنند. چراکه خبرهای رسیده حاکی از تلاش هاشمی و اطرافیان و متحدانش برای تدوین قوانین مربوط به انتخابات و کمرنگ کردن نقض شورای نگهبان بر خلاف قانون اساسی است.

      اما واضح است که ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رهبری نقش یک کارشناس و مشاور را دارد. لذا تا وقتی که رهبر مصوبات مجمع را تایید نکند هیچ کدام از تصمیمات مجمع تشخیص مصلحت رسمیت و جنبه قانونی پیدا نخواهد کرد. چراکه این قضیه بر همگان روشن است که دار و دسته کارگزاران و اصلاح طلبان به دنبال منافع خویش هستند. چرا در طی 20 سال گذشته (زمان ریاست جمهوری هاشمی و اصلاحات) آقایان به فکر اصلاح قوانین انتخابات و یا تدوین قوانین جامع انتخابات نبوده اند؟

پانوشت:
شنیده شده عبدالمالک ریگی به قتل حضرت علی هم اعتراف کرده.
این جک را از زبان یک اصلاح طلب شنیدم.
از آنجایی که اصلاح طلبان از دستگیری عبدالمالک ریگی ناراحتند. روی آورده اند به جک سازی بر علیه نظام جمهوری اسلامی. و این اولین و اخرین جک آنها نیست که بر علیه نظام جمهوری اسلامی می سازند.

مبارزه با مفاسد اقتصادی در ایران

    یهاشمی کاین جلوه بر محراب و منبر می کند/ چون به خلوت می رود خود کار دیگر می کندکی از تلاش های دولت احمدی نژاد مبارزه با مفاصد اقتصادی است. ایشان از زمان شروع ریاست جمهوریشان بر این قضیه در سخنرانی های مختلف تاکید کرده اند. به طور یقین بعد از انقلاب اسلامی برخی از مسئولین که از برکت این انقلاب به پست ها و مسئولیت های کلان اقتصادی و سیاسی نائل شده اند با استفاده از انواع و اقسام رانت ها ثروت های هنگفتی برای خود جمع آوری کرده اند. این آقایان آنقدر خورده اند که گردنشان بیش از اندازه کلفت شده و کم کم حرص قدرت طلبیشان در راستای رسیدن به آمال دنیایی خود به جای ثروت طلبیشان جایگزین شده است. چراکه از راه قدرت به ثروت دست پیدا می کنند.

      یکی از منابع ثروت ایران نفت است که متاسفانه این آقایان در این صنعت ریشه دوانده اند. بارها و بارها در رسانه ها و مجلس شورای اسلامی مبحث بازرسی از وزارت نفت مطرح شد که همه حاکی از عدم شفافیت مالی در وزارت نفت بود. یکی از تلاش های احمدی نژاد تعویض سیستم کهنه مدیریتی وزارت نفت بود که از زمان آقای هاشمی این سیستم جا خوش کرده بود. جالب توجه آنکه فرزندان یکی از مسئولین نظام که روزگاری مرد شماره دو نظام جمهوری اسلامی بود نیز با استفاده از نفوذ پدر و انواع رانت ها در این صنعت وارد شده و حلقه های بسته مدیریتی در این وزارت خانه تشکیل می دهد.
      لازم به ذکر است که در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی و حکومت اصلاحات در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی یک سری حرکت های نمادین اتفاق افتاد که یک شوک بزرگ به آرامش روانی مردم وارد کرد. و آن چیزی نبود جز دستگیری شهرام جزایری. عجیب آن بود که شهرام جزایری با استفاده از برقراری ارتباط با مسئولین و برخی آقازاده ها در عرض مدتی کوتاه به ثروت های نجومی دست یافته بود.
     متاسفانه یکی از ارکان مفاسد اقتصادی پسران هاشمی هستند که با استفاده از نفوذ پدر بارها و بارها از دام قانون فرار کرده اند. از گوشه و کنار زیاد شنیده ایم که هرگاه مبحث مبارزه با مفاسد اقتصادی و پسران هاشمی و دادگاه مطرح میشده تلفن های آقای هاشمی رفسنجانی همه چیز را بدون سر و صدا خاتمه می داده است.
       منظور این است که علف هرز را باید از ریشه خشکاند. تا وقتی که این خانواده بر مسند قدرت هستند اوضاع همین است. هیچ کس هم نخواهد توانست که جلوی مفاسد اقتصادی را بگیرد. و متاسفانه همانطور که گفتم پسران هاشمی فقط یکی از ارکان مفاسد اقتصادی هستند. برخی دیگر از مفاسد اقتصادی مربوط می شود که آقا زاده های برخی از مراجع عظام و برخی از روحانیون انقلابی. که برای انقلاب جان خودشان را در طبق اخلاص نهاده بودند. اینک فرزندانشان با سرعت هرچه تمامتر در حال جمع آوری غنایم انقلاب هستند. یکی از از این اشخاص آقای ناطق نوری است. که آنقدر پرونده شان سیاه است که حتی قادر به شکایت از احمدی نژاد نیستند.

پانوشت:
 ۱- همانطور که به خاطر دارید آقای احمدی نژاد در مناظره با آقای موسوی به پسران هاشمی و ناطق نوری به طور علنی اشاره کرد اما ما هیچ واکنشی از طرف این دو خانواده ندیدیم. الا اینکه با اسامی چپ و راست همگی در زیر یک پرچم جمع شدند. 

۲- لازم به ذکر است شهرام جزایری به کروبی و خاتمی که رئیس مجلس و رئیس جمهور وقت دولت اصلاحات بودند مبالغ هنگفتی کمک های مالی بلا عوض داده بود که شخصی مثل آقای کروبی آنها را صرف امور شخصی خودش کرده بود. جزایری با فرزندان هاشمی ارتباط برقرار کرده بود و آنقدر این رابطه ها نزدیک و دوستانه بود که توانست با کمک یکی از پسران هاشمی از زندان فرار کند و مدتی متواری باشد. 

۳- در مورد حلقه های بسته مدیریتی در وازرت نفت یکی از گله های دکتر احمدی نژاد این بود که ما به هرکجای وزارت نفت دست می زنیم و هر مدیری را جا به جا می کنیم صدای همه با هم درمیاد.

کافر همه را به کیش خود پندارد

شیخ مهدی کروبی      یکی از مسائلی که در شخصیت خیلی ها بروز می کند تلاش های پوششی برای پنهان کردن نواقص و معایب شخصیتی است. مثلا افرادی که در شخصیت خود احساس حقارت می کنند سعی می کنند تا خود را از همه بالاتر نشان بدهند. یکی از خصوصیات این افراد تکبر ورزی است. این افراد دائم من من می کنند. یکی از تکه کلام های رایج و دائمی این اشخاص کلمه من است. اگر از طرف جمع مورد تمسخر واقع شوند شدیدا ناراحت می شوند و واکنش نشان می دهند و اصولا نمی دانند در این لحظه باید چه کار کنند. و معمولا در این حالات دچار اشتباهات فاحش می شوند. چون از این ناحیه آسیب پذیرند. 

      یا افراد دروغگو همیشه با انگ دروغگویی به دیگران سعی می کنند تا دروغگویی های خود را بپوشانند. شاید دست پیش را می گیرند تا پس نیفتند. دست پیش گرفتن یکی از ابزار قدرتمند این افراد است. به طور مثال میرحسین موسوی و جناح اصلاح طلب در اخرین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران دست پیش را گرفتند. در ابتدا انها چون می دانستند که رای اقلیت را دارند دائم در رسانه ها القا کردند که در اکثریت قرار دارند. و بعد در شب های قبل از انتخابات شعار می دادند که ( آخر هفته احمدی رفته) شب قبل از اعلام نتایج هم موسوی در مقابل خیل عظیم خبرگذاری ها اعلام پیروزی کرد. و آن افتضاحات استراتژیک را مرتکب شد. این همه دروغ چرا اتفاق افتاد؟

ادامه مطلب ...