پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

امروز جمعه 30 مهرماه مسجد سلیمان بودم. شهر اولین ها

جای شما خالی پنجشنبه به همراه خانواده به مسجدسلیمان رفتیم. آقای امیدوار رضایی و همه مسجدسلیمانی ها منطقه نمره یک را به خوبی می شناسند. منطقه نمره یک همان جایی است که انگلیسی ها اولین چاه خاورمیانه را حفر کردند. که این چاه نقطه عطف تاریخ ایران شد.نمی دانم باید ناراحت باشم یا خوشحال؟ برای این حس از شما دوستان عزیز کمک می خواهم! شاید مسجد سلیمان را بتوان شهر اولین ها نامید. خوب دقت کنید!

روزی شهردار مسجد سلیمان به شاه ایران نامه می نویسد و برای به روز کردن سیستم فرسوده مخابرات مسجد سلیمان از شاه ایران تقاضای بودجه می کند. این خبر به گوش شهردار (یا استاندار) شیراز می رسد. وی یک نامه اعتراضی به شاه ایران می نویسد با این مضمون که شیراز مهد تمدن ایران هنوز تلفن ندارد آن وقت برای مسجد سلیمان بنا دارید سیستم فرسوده مخابرات آن را به روز کنید؟؟؟؟ جالبتر اینکه باید دوستان بدانند که مجهزترین بیمارستان خاور میانه در مسجد سلیمان بوده است که وقتی شاه ایران مریض می شود از تهران او را به این بیمارستان برای مداوا می آورند. و اولین شهری که خط آهن داشته است. و اولین شهری که فرودگاه داشته است. و اولین شهری که استخر سر پوشیده، باشگاه فوتبال و تیم فوتبال، اولین انجمن زنان ورزشکار، اولین زمین چمن گلف، اولین پیست اسب سواری، اولین پیست دوچرخه سواری، و ده ها اولین دیگر که انسان را انگشت به دهن می کند! آن هم به دست انگلیسی ها. آه ....

آقای امیدوار رضایی! با صدای بلند فریاد می زنم شما ۱۶ سال است نماینده مسجد سلیمان هستید. چرا در شهر تو روبه روی شورای اسلامی!؟ شهر در لوله های مردم آب نیست؟ آیا تو مسلمان هستی؟ دوستان عزیزم! انگلیس از آن سر دنیا آمده مسجد سلیمان را تصرف کرده و از آن نفت استخراج کرده و با قراردادهای تحمیلی به دربار شاه امتیاز نفت را برای چند ده سال از آن خود کرده! آن وقت در حال حاضر در جوی های مردم نفت جاری می شود .... سلامت مردم شهر مسجد سلیمان به خاطر گاز پراکنده در شهر و نفت های روان در جوی آب ها در خطر است! و از وضع خیابان های شهر می توانی بفهمی چقدر مدیران شهر و استان بی عرضه و تن پرور هستند. و توی ای امیدوار رضایی که چندین پست و مسئولیت کشوری و سیاسی داری تو نماینده مردم مسجد سلیمان هستی!