پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

پاتک

طاعت عشق ثوابی ست، که مقبول خداست / سر بی عشق، به تن بار گناهی ست عجیب

پیشنهاد راهکار مبارزه با بانکداری ربوی در ایران

مقدمه:

امام صادق(ع) می‌فرمایند «ربا حرام شد تا تجارت، معامله و کسب از بین نرود».

«من ذا الذى یقرض اللَّه قرضاً حسناً فیضاعفه لکم اضعافاً کثیره» بقره، 245
کیست که خدا را وام دهد و از اموالى که به او بخشیده شده انفاق کند تا آن را براى او چندین برابر بیفزاید.

به گفته آقای حسن عباسی ربا یکی از اصلی ترین دشمنان اسلام و بشریت است. و آن چیزی که در ایران وضعیت اقتصادی مردم را تهدید می کند ریشه دواندن ربا در بانک و اقتصاد است. دریافت وام های ربوی با فرمول های محاسباتی غیر قابل فهم برای عموم، بازپرداخت های سنگین و تمام نشدنی تسهیلات که بعضا منجر به تعطیلی کارخانجات و صنایع و کارگاه های خرد و کلان می شود و همچنین فروش های ربوی با نرخ های سود غیر شرعی نه تنها   ادامه مطلب ...

عاشورا و تاسوعا را تعطیل نکنید

نشسته بودیم دور هم و داشتیم ناهار می خوردیم(1). آقای علی الظاهر روشنفکری، از سکوت اطرافیان سوء استفاده کرده و خود را بر منبر وعظ و خطابه مشاهده کرده و رفته بود منبر. ناگهان متوجه شدم که این مباحثی که دارد مطرح می شود بوی مشکوک دارد. خوب به جملات دقت کردم متوجه شدم ایشان می گوید: چرا شیعه که این همه داعیه دار اسلام و تشیع هست اینقدر در جهل و گمراهی به سر می برد. مگر نه اینکه ما پیرو حضرت علی هستیم؟ مگر نه اینکه حضرت علی (ع) شبانه کیسه آرد بر دوش می کشید و بین فقرا تقسیم می کرد؟ پس چرا ما این کار را نمی کنیم؟ چرا دلمان به حال فقرا نمی سوزد؟

تا اینجایش همه مدام به علامت تایید سر تکان می دادند. حالا من سکوت کرده ام تا ببینم این همه مقدمه سازی برای کدام نتیجه است. ناگهان صغرا و کبراها تمام شد و ایشان فرمود:  

ادامه مطلب ...